10 نکته که در بازاریابی آنلاین باید به آن ها توجه کنید
10 نکته که در بازاریابی آنلاین باید به آن ها توجه کنید
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 ساعت 16:23 | بازدید : 305 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

10 نکته که در بازاریابی آنلاین باید به آنها توجه کنید

 

1) هدفتان را برای خودتان و برای مشتریان کاملا مشخص کنید

برای این که برندتان را ایجاد کنید؛ اولین کاری که باید بکنید این است که تعیین کنید که برندتان می خواهد دقیقا چکار کند؟ به عنوان مثال فرض کنید که یک فروشگاه بزرگ شیرینی پزی دارید. باید اول از همه مشخص کنید که آیا هدفتان فقط ساخت دونات است؟ و یا این که هدفتان این است که کاری کنید که بهترین مغازه های شیرینی فروشی که در اطرافتان هستند شما را مورد حمایت قرار دهند؟

2) رقبای خودتان را مشخص کنید

در صورتی که شما واقعا بخواهید موقعیت برندتان را در بازار مشخص کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که باید وضعیت رقبای خودتان و وضعیتی که شما نسبت به آن ها دارید را مشخص کنید. در این مرحله نباید به خودتان دروغ بگویید! باید واقعا به این موضوع فکر کنید که تا چه اندازه این توانایی را دارید که از رقبایتان جلو بزنید؟ رقبایتان تا چه اندازه قدرتمند هستند؟ آیا اصلا شما این توانایی را دارید که با آن ها رقابت کنید؟ موقعیت شما در این بازار کجاست؟  باید پاسخ تمام سوالات فوق را در این مرحله بدهید

3) یک "جامعه هدف" برای خودتان انتخاب کنید

شما باید این موضوع را همیشه آویزه گوشتان بکنید: "شما وقتی که یک تجارت را درست می کنید؛ نمی تواند (و وظیفه ای هم ندارید!) که همگان را راضی کنید! بنابراین بهترین کار این است که برای خودتان از همان ابتدا جامعه هدف ایجاد کنید. در انتخاب این جامعه هدف باید توجه کنید که چه افرادی احتمال دارد که از همه بیشتر از محصولات و یا خدمات شما استفاده کنند. به عنوان مثال، ممکن است زنان 18 تا 44 ساله بیشترین مصرف کننده های شما باشند که در این صورت باید جامعه زنان 18 تا 44 سال را درنظر بگیرید.

4) سعی کنید ماموریت برندتان را در یک جمله خلاصه کنید

مشتریان می خواهند بدانند که شرکت شما دقیقا می خواهد چکار کند. بنابراین برای این که به آن ها نشان دهید که داستانتان از چه قرار است؛ بهترین کار این است که با یک جمله، عبارت و یا بیانیه ای، به طور کلی به آن ها بفهمانید که کارتان درباره چیست. در صورتی که با انتخاب چنین جمله و بیانیه هایی مشکل دارید، سعی کنید چیزهایی را درنظر بگیرید که هم برای برند شما و هم برای مشتریان مهم هستند و بر این اساس بیانیه را ایجاد کنید

5) نقاط قوت برند خودتان را پیدا کنید و سپس آن ها را بیان کنید

فکر کنید که برندتان چه نقاط قوتی دارد؟ چه چیزی است که کار برند شما را از رقبای دیگر مجزا می کند؟ دانستن نقاط قوت برند یکی از اساسی ترین پارامترها برای انجام تبلیغات موفق است و این "نقاط قوت" باید در قلب محتوایی باشند که شما تبلیغ می کنید. بنابراین سعی کنید یک یا دوتا از نقاط قوت برندتان را انتخاب کنید و کارهای تبلیغاتی را با تکیه کردن بر آن ها انجام دهید.

6) سعی کنید شیوه ای را برای تبلیغ کردن یاد بگیرید که برای مشتریان جذاب باشد

انتخاب کردن شیوه مناسب برای تبلیغ کردن نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که می تواند در برندینگ به شکل آنلاین به شما کمک کند. در صورتی که شما بتوانید شیوه مناسب تبلیغ کردن را یاد بگیرید؛ می توانید کاری کنید که تعداد زیادی از مشتریان به برند شما علاقه نشان دهند. این مورد مخصوصا در زمان هایی که از شبکه های اجتماعی برای برندینگ استفاده می کنید کاربرد دارد و در صورتی که روند کار دستتان بیاید؛ می توانید هزاران فالوور در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

7) سعی کنید پیام های مناسبی را برای انتشار دادن انتخاب کنید

از دیگر کارهایی که می تواند در زمینه بازاریابی آنلاین و برندینگ آنلاین به شما کمک کند این است که پیام های مناسبی را برای انتشار دادن استفاده کنید. هنگامی که برندتان چیزی برای گفتن داشته باشد؛ می توانید پیامش را در کمپین های تبلیغاتی انتشار دهید و با تمام جهانیان به اشتراک بگذارید تا آن ها هم پیام شما را بخوانند و با برند شما آشنا شوند. با استفادده از این کار می توانید مخاطبین زیادی (مخصوصا در شبکه های اجتماعی) داشته باشید.

8) سعی کنید در محتوای تبلیغاتیتان حتما از طراحی های گرافیکی و تبلیغات هم استفاده کنید

هنگامی که کارهای اصلی را برای تبلیغات برندتان انجام دادید؛ اکنون زمان آن رسیده است که به موضوع طراحی های گرافیکی فکر کنید. باید تعیین کنید که می خواهید لوگویتان چه شکل و شمایلی داشته باشد؟ و یا این که از چه نمادها و تصاویر گرافیکی می خواهید در کار استفاده کنید؟ اضافه کردن نمادها و طراحی های گرافیکی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که به هنگام تبلیغ کردن آنلاین برند باید درنظر داشته باشید. سعی کنید از نمادها و تصاویر زیبا و مناسب استفاده کنید.

9) اطمینان حاصل کنید که  ارزش های برند در تبلیغاتتان انعکاس پیدا می کند

هر کاری که برندتان انجام می دهد؛ هر کاری که شما در جهت تبلیغات آن انجام می دهید و به طور کلی هر حرکتی که مرتبط با شرکت شما و برند شما است؛ باید همگی انعکاسی باشند از ارزش هایی که به هنگام تاسیس شرکت به این ارزش ها توجه کرده اید. به عبارت دیگر، ارزش های شما باید حتما در برندتان انعکاس پیدا کند. در صورتی که چنین وضعیتی وجود نداشته باشد و تناقضی بین این دو پیش بیاید، مشکلاتش گریبناگیر خودتان می شود!

10) همه جا از استراتژی تبلیغاتی یکسانی استفاده کنید

اگر به عنوان مثال در یک پلتفرم شبکه اجتماعی از یک لوگو و یک شعار استفاده می کنید؛ در یک پلتفرم دیگر از لوگوی دیگر و شعار دیگری استفاده نکنید! همچنین اگر امسال از یک لوگو استفاده کردید؛ سال دیگر هم از همان لوگو استفاده کنید و سعی کنید کارتان طوری نباشد که مشتریان احساس کنند که شعارهایتان و نمادهایی که بکار می برید تزلزل دارند و تغییر می کنند. چون در این صورت تعداد افرادی که به برندتان تمایل نشان می دهند به شدت پایین می آید. بنابراین سعی کنید استراتژی تبلیغاتی خودتان را ثابت نگه دارید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 56
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 82
:: بازدید ماه : 56
:: بازدید سال : 1263
:: بازدید کلی : 5763